Peliviikolla 4. - 10.11. kirjastossa tarjolla peliaiheisia tapahtumia!

Peliviikko on vuosittain marraskuussa vietettävä pelikasvatuksen ja pelikulttuurin teemaviikko.

Ohjelmassa:

Ma 4.11. klo 14-16 Avoin pelitila

Avoimeen pelitilaan voit tulla paikan päälle ilman varausta. Ohjaaja on paikalla auttamassa ja peliseurana. Kaikenikäiset, myös aikuiset ovat tervetulleita. Aikaisempaa pelikokemusta ei tarvitse olla. Tule mukaan pelaamaan kivassa porukassa! Pelitilassa voi pelata seuraavilla laitteilla: Nintendo Switch OLED, Playstation 4 ja uutuutena 5, Xbox One S, Playstation VR (K-12), HTC Vive VR (K-12) ja Vex IQ-robotti. Yhteistyössä Valkeakosken kaupunginkirjasto, Valkeakosken nuorisotoimi ja Sääksmäen seurakunta.

Pe 8.11. klo 13-16 Avoin pelitila varttuneille

Tule pelaamaan retropelejä tai kokeilemaan pelaamista uudemmilla konsoleilla! Tapahtuma on suunnattu varttuneemmalle asiakaskunnalle. Ohjaaja on paikalla auttamassa ja tarvittaessa peliseurana. Pelattavana Nintendo Classic Mini, Nintendo Game Boy & Game Boy Advance ja Nintendo DS3. Pelitilassa tarjolla myös normaalin tapaan PS5, PS4, Xbox ja Nintendo Switch.

La 9.11. klo 11-15 Praedor-yleisösessio

Tule tutustumaan roolipelien maailmaan – ilmoittaudu mukaan Praedor yleisösessioon! Ville Vuorela pitää tapahtuman aluksi lyhyen esittelyn Praedor-roolipelistä klo 11. Tämän jälkeen alkaa itse pelisessio, jonka arvioitu kesto on n. 4 tuntia. Pelisessioon mahtuu mukaan 6 pelaajaa. Ilmoittaudu ennakkoon ottamalla yhteyttä kirjastoon! Otathan huomioon, että Praedor on suunnattu aikuisille ja nuorille aikuisille. Esitelmää ja peliä voi myös tulla vain seuraamaan ilman ilmoittautumista, jos aktiivinen osallistuminen ei nappaa, mutta roolipelit kiinnostavat.

Kirjanäyttely

Kirjastotilassa esillä peliaiheisia tietokirjoja (mukana myös Praedor-peliin liittyvää aineistoa). Tervetuloa tutustumaan ja lainaamaan!