Vauvaviikolla 23. - 28.9. tarjolla tapahtumia vauva- ja lapsiperheille

Vauvaviikkoa vietetään Valkeakoskella syyskuussa 23. - 28.9.24! Tapahtumia on tarjolla vauva- ja lapsiperheille ympäri kaupunkia.

Ohjelmassa:

Maanantaina 23.9.

• Pikkupeukut – Vauvojen värikylpy klo 11 – 12. Kuvataide- ja käsityökoulu Emilin järjestämä Vauvojen värikylpy 4 – 11 kk vanhoille vauvoille ja heidän vanhemmilleen Kulttuurikeskus Luovassa (Kauppilankatu 2). Ilmoittaudu etukäteen Emilin sivuilla.
  • Vauvan ensiapu klo 13. Seurakunnan vauvakahvilassa aiheena vauvan ensiapu. Järjestäjänä SPR Valkeakoski. Tapahtumapaikka osoitteessa Koulukatu 6 A (käynti sisäpihan kautta).

Tiistaina 24.9.

• Vauvahieronta (3 vk – 11 kk), opastus oman vauvan hierontaan klo 9 – 10.30 ja klo 11 – 12.30 Jonrian tiloissa (Valtakatu 26-28). Opastus tehdään kahdessa ryhmässä. Molempiin ryhmiin mahtuu 7 vauvaa oman aikuisen kanssa. Ilmoittaudu etukäteen: ilmoittautuminen klo 9 ryhmään ja ilmoittautuminen klo 11 ryhmään. Tapahtuman tarjoaa MLL Valkeakosken paikallisyhdistys.
  • Vauvaloruttelu Valkeakosken kaupunginkirjaston lastenosastolla (Hakalantie 1, Torikeskus 2.krs) klo 9.30 – 10. Vauvaloruttelijana toimii varhaiskasvatuksen ammattilainen Katja Kaarijärvi. Otathan vauvalle mukaan oman viltin.
  • Ohjattu vanhempi-vauva jumppa klo 12.45 – 13.30 KerhisGymillä (Kerhomajankatu 5).
  • Isien ohjattu salivuoro klo 17.30 – 18.30 KerhisGymillä (Kerhomajankatu 5).

Keskiviikkona 25.9.

• Nalleneuvola ja pehmojen yö Valkeakosken kaupunginkirjastossa (Hakalantie 1, Torikeskus 2. krs) klo 11.30 – 19. Tuo pehmolelusi terveystarkastukseen! VAAO:n lähihoitajaopiskelijat pitävät nalleneuvolaa ja lukevat lapsille. Voit myös jättää pehmosi kirjastoon yöseikkailuun. Kirjaston sosiaalisen median kautta voit seurata pehmojen seikkailua kirjastossa. Saat myös mukaasi muiston tullessasi hakemaan pehmoleluasi seuraavana päivänä.

Torstaina 26.9.

• Lapsiperheiden kohtaamispaikka Sorrilan päiväkodilla (Roineenkatu 14 – 18) klo 17.30 – 19​. Tervetuloa viettämään aikaa muiden lapsiperheiden seurassa, yhteistyössä MLL Valkeakosken yhdistys, Valkeakosken kaupungin varhaiskasvatus ja Sääksmäen seurakunta.
  • Äitien ohjattu salivuoro klo 17 – 18 KerhisGymillä (Kerhomajankatu 5).

Perjantaina 27.9.

• Seurakunnan vauvakahvilassa Sara liikuntatoimesta ohjaa kaikille sopivan aikuinen – vauvajumpan klo 10 – 10.30! Vauvakahvilan löydät osoitteesta Koulukatu 6 A (käynti sisäpihan kautta).

Lauantaina 28.9.

• Satutuokio Valkeakosken kaupunginkirjastossa (Hakalantie 1, Torikeskus 2. krs) klo 10 – 10.30. Tuokio sopii parhaiten 3-vuotiaille ja isommille, mutta pienemmät ovat tervetulleita oman aikuisen kanssa!
  • Isien ohjattu salivuoro klo 14 – 15 KerhisGymillä (Kerhomajankatu 5).