E-kirjaston avautuminen siirtyy viikolla - aloittaa toimintansa 29.4.

E-kirjaston kautta e-kirjat, äänikirjat ja aikakauslehdet ovat jatkossa saatavilla yhdestä ja samasta sovelluksesta.

Kuntien yhteinen E-kirjasto tarjoaa e-kirjoja, äänikirjoja ja digilehtiä. Lataa sovellus puhelimellesi tai tabletillesi sovelluskaupasta 29.4.2024 alkaen. Sovellukseen rekisteröidytään ensimmäisellä kerralla vahvan tunnistautumisen avulla. E-kirjaston käyttöönotolla on vaikutuksia PIKIn e-aineistoihin.

Vaikutukset PIKIn e-aineistoihin

Lehdet

• ePressin kirjastoissa luettavat aikakauslehdet poistuvat käytöstä 31.3.2024.
  • Prenaxin etäkäytettävät aikakauslehdet ovat käytössä kesäkuulle saakka.
  • ePressin kirjastoissa luettavien sanomalehtien käyttöön ei tule muutoksia.
  • PressReaderin käyttöön ei tule muutoksia.

E-kirjat ja äänikirjat

• Ellibsissä on aineistoa käytössä niin kauan kuin aiemmin ostetut lisenssit ovat voimassa.
  • OverDrive on käytössä elokuun loppuun asti. Uutta aineistoa ei hankita enää maaliskuun jälkeen.

Musiikki- ja elokuvapalvelut

• Ei muutoksia nykytilanteeseen.

Hyvä tietää

• E-kirjasto on alkuun käytettävissä ainoastaan sovelluksen kautta.
  • Sovellus tulee saataville sovelluskauppoihin 29.4.2024.
  • Sovelluksen käyttö aloitetaan vahvalla tunnistautumisella. Sen jälkeen sovellus ei vaadi erillistä kirjautumista.
  • Asiakkaan E-kirjaston käyttöoikeus perustuu siihen, onko oma kotikunta liittynyt E-kirjastoon. Jos oma väestörekisterin mukainen kotikuntasi ei ole liittynyt E-kirjastoon, et voi käyttää E-kirjaston palveluita. Kaikki PIKI-kunnat liittyvät mukaan E-kirjastoon.
  • Lisätietoa E-kirjaston sivuilla